Sånn går no dagan

I dag er jeg kommet til feriedag på GC nr 12 – hvilket betyr at jeg har gått over det jeg hadde til gode av feriedager fra 2020, som var 10. Så nå begynner det virkelig….Det er noe med hverdager og feriedager – og jeg håper fortsatt det skal være en forskjell. – Ingen setter vel pris på å ha ferie hele året?
Dagene mine er veldig like – og omtrent sånn:

  • Står opp sånn ca kl 0730-0745 for å sitte klar på terrassen når sola kommer over åsene mot Arguineguin ganske nøyaktig kl 0800. Da har jeg kokt kaffe og sitter klar for å nyte synet.
Sånn ser det ut – like før kl 0800.
  • Så spiser jeg en banan, en clementin og drikker et glass tomatjuice – og drikker litt mere kaffe.
  • Så er det nettaviser (TA og PD), Canariavisen.no for å se smitteutviklingen på Kanariøyene, VG for å se smittetallet for Spania og så E-posten min for å se om jeg har fått noe mail fra Lufthansa om endring eller kansellering av flyet hjem.
  • Når klokka er blitt sånn 0845-0900 er det tid for å gå ut. Da har sola begynt å steke på terrassen.
  • Så er det å tråkke rundt i fjellene/åsene her et par timers tid. Idag ble det 9,5 km.
  • Er tilbake i leiligheten rundt kl 11, dusjer, skifter til badetøy – og spiser frokost: To knekkebrød (hatt med hjemmefra) med ost og skinke og ett kokt egg. Når jeg er tilbake er forresten leiligheten alltid ferdig reingjort.
  • Når klokka er blitt ca 12, tusler jeg ut på Øya, hvor jeg har min favoritt solseng (og som alltid er ledig til meg). Der svømmer jeg mine runder, leser bok, spiser lunsj, ligger på solsenga – til klokka er blitt sånn 1730.

 

  • Så går jeg gjerne innom et par butikker før jeg går i leiligheten. 
     
  • Så vurderer jeg om jeg skal ut å spise middag eller ikke. I dag gikk jeg ned på Plaza`n for å kjøpe meg et par pizzastykker – men endte opp med fersk fisk og canariske poteter – helt himmelsk.
  • Og nå er det kvelden – på terrassen i leiligheten. – En utrolig varm kveld.
     
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg