Selvskryt skal man lytte til, for det kommer fra hjertet

Ved «korset» – der så mange legger turen.

Idag hadde det seg sånn at jeg skulle delta på møte i kontrollutvalget i kommunen kl 8 – noe jeg var veldig spent på om kom til å gå bra. Jeg hadde grua meg litt – særlig med tanke på om nettet funka og om jeg fikk kopla meg opp og sånn. Møtet skulle vare i opp til 4 timer, så jeg var avhengig av at alt virket som det skulle.  – Men det gjorde det! 
De siste dagene har gått med til å lese sakspapirer, så jeg i hvert fall skulle være godt forberedt. For de som følger med i den såkalte i »ferjesaken» i Brevik, så framstår den som ganske komplisert. Vi hadde i forkant fått en haug av dokumenter vi skulle å sette oss inn i. Men jeg tror vi kom fram til et fornuftig vedtak  – både i den saken og de andre sakene vi skulle behandle.

Jeg har alltid likt å lese sakspapirer. Det skjerper hjernen – og jeg lærer stadig nye ting. Det er ikke alt jeg klarer å sette meg like godt inn i – men som en kollega av meg sa en gang: « Det er utrolig hva som kan engasjere meg». Sånn tenker jeg også. Jeg har også hørt om det å bli gammel at «like viktig som å trene kroppen, er å trene hjernen». Det tror jeg på.

Så var det til dagens trening, som kom litt seint i gang pga møtet i kontrollutvalget: Det ble en tur med litt gåing og klatring på 5,5 km – bare… Men så stoppa jeg på Mannens «Flintstone treningssenter» og løfta litt steiner – nærmere bestemt 12×3 knebøy og 12×3 tricepsøvelser på hver arm. Jeg har som mål å bli flinkere til å trene styrke når jeg kommer hjem – og treningssenteret er åpent igjen. Det sies det er bra for gamle damer. Og så svømte jeg litt, men i da* ble det bare 500 meter.

Idag kan jeg skryte på meg 17 treningsturer etter hverandre – uten en dags opphold. Fortsatt står jeg med hjemreise lørdag, så jeg satser på trening de 3 (kanskje jeg rekker en på lørdag morgen også?) siste dagene som står igjen.

Poke bowl med salmalaks

Jeg har fått en forkjærlighet for Poke Bowl her nede – noe jeg aldri hadde spist før. Den finnes i flere varianter, og på bildet er det den med Salmalaks, papaya, vårløk, reddiker, avocado, tang og noen grønne bønner jeg ikke vet hva heter. Som basis i alle bowlene, er det sushi-ris. Den jeg liker aller best er den med rå tunfisk, deretter denne med rå laks. Tror jeg har spist ulike varianter av disse minst 10 lunsjer de 2,5 ukene jeg har vært her. Kjempegodt! Men så er jeg veldig glad i sushi, da!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg