Terrassehagen klarer seg

Jeg har jo vært litt lite hjemme i sommer – og fraværet vil fortsette. Men hver gang jeg er hjemme, må jeg selvsagt sjekke om alt står bra til – og det gjør det faktisk.

Alle bildene er tatt i dag, søndag 30.juli.

Selvsagt kunne jeg plukket på at jeg burde passet bedre på enkelte blomster, at noen er blitt i våteste laget og andre litt for tørre.

Disse fiolene holder seg merkelig nok fortsatt fine. De er heller ikke plantet i år.

Men så har det heller ikke vært så enkelt med det været vi har hatt. Med vanning og regn i tillegg, har det rett og slett blitt for vått.

Derfor bestemte vi oss for å skru av den lille computeren som gir vann ett og to minutter to ganger døgnet, da vi kom hjem fra Kroatia sist (for en drøy uke siden).

Her er litt av opplegget på terrassen.

Det var lurt. Vi har noen planter under tak, som ikke har fått «glede» av alt regnet som har kommet siste uka, men det har gått fint, siden jeg har vært hjemme et par ganger.

Den ene blåbærplanta bærer bra, men den andre tror jeg er blitt litt for fuktig over tid – og har få bær.

Men kommer det en ny, tørr periode, blir det satt på igjen.

Og selvsagt kommer det en ny, fin, tørr og varm periode igjen – i hvert fall for meg som snart tar turen mot Kroatia igjen;)

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg