Tredje søndag i advent – check

Tror dette er første året ever – at jeg ikke har tatt fram adventslysa. Har ikke noen annen forklaring på det, enn at vi kom hjem fra tur forrige søndag. Da var vi liksom allerede for seint ute.

Koselig med lesing

Men altså: Jeg har faktisk bakt to slag julekaker – og det er lenge siden sist. Dessuten har jeg stekt ribbe to ganger – og gang nr to ble resultatet mye bedre enn første gang. Jeg kjøpte nemlig en Tupperware-sak som skulle være så fin til ribbesteking. Men første gang ble resultatet ikke så bra, men i går delte jeg ribba opp i skiver og fulgte oppskriften ellers (varme ovnen til 225 grader, legge ribbestykkene i formen, sett lokket på og la steke i to timer). Når jeg da tok av lokket, hadde alle ribbestykkene sprø svor og var veldig saftig og god.

Ellers har helga vært fin. Fredagskvelden ble tilbrakt hos Mellomsøster – med god mat, godt drikke og godt selskap. Lørdagen var helt rolig hjemme – hvor jeg fikk god tid til å lese i boka mi: Bjørg Viks vei. Lars Viks bok om sin mor har vært fascinerende lesing fra begynnelse til slutt og vært vanskelig å legge fra seg. Han brukte to år på å skrivingen, og resultatet traff i hvert fall meg rett i hjertet. 
Jeg hadde lånt boka på biblioteket på 7 dagers hurtiglån – og det likner ikke meg å lese en 360 siders bok så fort. Men det gjorde jeg altså. Anbefales!

 

  • Og så måtte vi jo se finalen i Maskorama. Vi har ikke sett særlig ofte på det, men fikk en mistanke om at Snømonsteret var en vi kjente – så da måtte vi jo følge med! Og jammen var det nevø Didrik som kom til syne da maska på sistemann ble tatt av i går. Sååå gøy!  

     

  • Og så var det mormorungene, da. De fikk vi lov til å ha noen timer her i dag, mens foreldrene kjørte hjem og fikk pakket ut etter fjellturen. Så kom de tilbake – og fikk litt middag før de tok med seg ungene hjem.
  • Alt i alt en deilig helg – i gråværet.
     
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg