En god start på dagen

På bakgrunn av tips fra en god venn har jeg gått til anskaffelse av lettvinte smoothie-blandinger fra frysa på Kiwi. Denne har en basis av eplejuice med en blanding av bla grønnkål, ingefær, banan mm oppi. Legger ved et bilde av posen:

Idag har jeg fri og har tenkt meg på en løpetime på Sats på morningen, så da passer denne raske blandingen helt perfekt før trening.

Egentlig liker jeg best å lage smoothien fra bunn av – gjerne med en basis av youghurt naturell, banan og frosne bær. Det er jo veldig lettvint, det også – og gir en god metthetsfølelse.

Egentlig skulle jeg jobbet i dag og hatt fri i morgen, men så passet det bedre for jobben at jeg gjorde motsatt. Hadde dette vært for et halvt år siden da jeg jobbet full, hadde en sånn «plutselig fridag» på en hverdag vært helt himmelsk å få. Nå kjenner jeg mere på at jeg burde jo hatt en plan for dagen? Hva skal jeg gjøre en hel dag? Jeg vet det høres helt sinnsykt ut. Jeg gleder meg til at våren skal komme og jeg kan holde på ute på terrassen eller få meg noen prosjekter på hytta. Jeg tror ikke jeg er skapt til å ikke gjøre noe…. (nå kan det hende jeg sier noe dumt og at det detter inn noen oppgaver fra feks barna mine eller Mannen;) Men foreløpig har jeg det altså helt topp i halv jobb fram til påske. Jeg er også veldig takknemlig for at treningssenteret er fortsatt holder åpnet og har gruppetimer som jeg liker godt. Har satt meg opp på en time i kveld også….

Nå er det om å gjøre å nyte siste rest av den første våren før «vinter nr 2» kommer i morgen. 

Smittetallet i Norge øker dessverre, så kanskje man skal vurdere å reise til et sted med lavere smitte? I dag før vi følge med på nyhetene om hvilke nye tiltak som settes inn – og ikke minst om ny/endret vaksinestrategi. Jeg syns det er litt forvirrende å lese tallene om vaksinering. I det ene øyeblikket får vi vite at vi ligger godt an i europeisk målestokk, og i de andre ligger vi blant de med lavest andel vaksinerte. Tror jeg må bruke litt tid i dag på å oppdatere meg på dette temaet også.

God tirsdag!

Det  var kommet et lite snødryss på terrassen i dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg