En konsert kan bli overraskende bra når man får lytte til musikken

Det er definitivt ikke hver gang man går på konsert, at man får anledning til å lytte til musikken. Det kan være mange grunner til det – som feks at man må sitte eller stå bakerst på konsertområdet (fordi man kommer for seint og «alle» skravler bakerst) eller at man sitter ved siden av noen som heller ønsker å skravle og egentlig ikke er interessert i musikkopplevelsen.

Siden jeg er en av dem som som syns konsertbilletten koster såpass mye at jeg ønsker å «få igjen for penga» – og drar bare på konserter fordi jeg liker artisten eller musikken – så blir jeg temmelig irritert på folk som skravler høyt i nærheten av der jeg sitter eller står. Da blir det en del stygge blikk fra min side (ja, jeg innrømmer det).

Det var en nydelig sommerdag i Bamble i går, torsdag 27.juli

I går var vi på konsert og fikk sitte helt foran (egentlig bare flaks, for vi kom seint og det var mye folk). Det var Trine Rein og en flink gitarist som opptrådte på Sjøterrassen i Hafsund, Bamble. Egentlig er ikke hun en av mine favoritter, men Mannen hadde lyst til å dra, og jeg ble selvsagt med.

Ringblomstene er fine nå (de som har overlevd regnet)

Men konserten var kjempebra! Trine Rein tok oss litt igjennom sin 30-årige karriere, snakket mye mellom sangene og ga mye av seg sjøl. Det liker jeg. Og fordi vi fikk sitte foran, og folk på border som sitter foran, lytter, fikk vi med oss alt – både historiene, refleksjonene hennes – og musikken. Hun spilte en del fra sine første album, men også mange mye sanger.

Kjempebra!

Da konserten var ferdig kunne vi kjøre hjemover i det som ble en nydelig sommerkveld.

På vei hjemover i sommerkvelden

Slike opplevelser legger seg på minnet.

Melbyfjorden
2 kommentarer
    1. For en vakker og minnerik opplevelse. Helt enig med deg i at på konsert skal man gi all sin oppmerksomhet til artisten. Jeg har også opp gjennom blitt skikkelig irritert på folk som ødelegger konsertopplevelsen for meg på grunn av at de tydeligvis er der for å feste og rølpe i stedet for å høre på musikk. Det er forresten veldig respektløst overfor artisten også☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg