Gøy med litt egenprodusert

Nå har jeg vært hjemme et par dager, og i går fikk jeg tatt turen ut på hytta for å sjekke hvordan det stod til der. Det var gøy å se at alle vekster har klart seg fint. Det er kanskje ikke så rart med all den nedbøren som har vært her…..

Blomstene var også fortsatt fine

På forsommeren satte jeg og den ene mormorungen noen få poteter i et bed. Potetene fant vi i kjøleskapet med mange groer på. Jeg har jo et håp om at de skal bli litt interesserte i planter og det som gror, og foreløpig ser det lyst ut;)

Gjennom ferien har vi fulgt med at det begynte å komme grønt opp av jorda og at det kom blomster.

Men dessverre var jeg aleine der ute i går, da jeg gravde opp potetene – men jeg sparte dem i kjøleskapet for å vise fram.

Her tar jeg de første opp av jorda

Kålrabi var det også mange av – selv om de er små. Vi er veldig glad i kålrabistappe – og det kan det jo bli en del av nå;) Jeg har også funnet en oppskrift på gratinert kålrot – og det ble kjempegodt!

Dette laget jeg i august med oppskrift fra Bama;)

Også var det jo mange småtomater og litt grønnkål – så alt-i-alt er hobbygartneren veldig fornøyd.

Nok om det.

På vei ut til hytta tok jeg turen opp til Hørsfjell. Fin dag i går!

Noe jeg ikke er fullt så fornøyd med er det som har skjedd i Porsgrunn når det gjelder posisjoner og forhandlinger etter valget. Jo, jeg har sagt at ordførerkandidaten vår i AP nok var den som var best egna av dem som stilte som ordførerkandidater – men at hun/vi skulle komme til makta pga samarbeid med FrP og Industripartiet, syns jeg er vanskelig å svelge.
Dette likte jeg ikke – på tampen av en trøblete politikersommer med økende grad av politikerforakt. Det blir en stor jobb å få tilbake tilliten – når det ser ut til at altfor mange kun er opptatt av egen vinning. Hvor blir det av ideologien?

Fortsatt blomster på den ene hortensiaen

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg