I Thailand er det ikke viktig at sola skinner hele dagen

Tvert i mot, vil jeg si. Det er nydelig når det kommer noen skyer foran sola – og regnbyger er helt ok.

Vi fant en bar – på en strand. Mojito – til kr Nkr 25 pr stk….

Før vi dro var vi litt bekymra – og pakka med oss hver vår paraply. Helt unødvendig! Her finnes det paraplyer over alt – just in case. For det kan komme ei skur – en sjelden gang.

Sånn så værmeldinga ut før vi dro. Sånn har det definitivt ikke blitt!

Men altså. Det har omtrent ikke kommet et regndrypp. De sier november og desember kan være litt regnfylte, men det har vi ikke merket. Her har det vært 27-28 grader gjennom natten – og 31-33 gjennom dagen («feels like 35-36»).

Så har jeg lyst til å skrive noe om Thai-massage. Ved innsjekk på hotellet fikk vi 4 kuponger med gratis massage. Det måtte jo benyttes! Massasje er jo så dyrt, at jeg knapt nok har prøvd det hjemme (men i Kroatia). Men gratis!? Klart jeg måtte prøve!

Her sitter hun oppå meg

Men Thai-massasje er ikke som andre massasjer. Det er virkelig strekk, tøy og bøy…

Dette er en annen, men samme massasje.

Men nå har jeg hatt to runder, og det føles godt!

To fornøyde massører – og meg;)

I dag tok vi en tur på stranda – først en tur til høyre før lunsj og så en litt lengre tur til venstre etter lunsj.

Det er stor forskjell mellom flo og fjære.

Du kan gå milevis i hver retning på strendene her – hvis du er heldig med tidevannet. Hvis ikke, går det gjerne en trapp og en vei parallelt med stranda.

Det er restauranter og hotell over alt! Vi trodde vi kom til et øde sted, men det har vi definitivt ikke gjort.

Det er også ganske morsomt å møte på disse skiltene:)

Massasje er det overalt, men vask av klær? Og taxi? Vi snakker nede på stranda – langt fra det meste, slik det ser ut.

To fininger vi traff på turen vår i dag – i skoleuniformer.

Altså: Vi trives – i det vi går inn i inn i uke nr 2😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg