Nostalgi

 

I 1998 meldte jeg meg inn i Arbeiderpartiet.. Da var jeg 40 år (så kan du jo regne ut hvor gammel jeg er nå;). Vi bodde i Bamble den gangen – og det var en fin AP-gjeng å komme inn i. Jeg hadde alltid vært samfunnsinteressert og syns raskt at politikk var gøy. Jeg ble tatt godt i mot i gruppa – som var en uformell, inkluderende og bra gjeng.

Var på en fin joggetur rundt beverdammen i går.

Ganske raskt etter at jeg meldte meg inn, skulle det være kommunevalg (1999). Vi måtte være synlige og drive valgkamp i hele kommunen. Jeg fikk plass ganske så høyt på lista. 

I går ble det brettkjøring for 6-åringen og den gode hyttevennen  på nabohytta

I forbindelse med den valgkampen i 99 (tror jeg det var) tenkte vi at det hadde vært gøy å ha et fast tilholdssted på kommunens kjøpesenter – Brotorvet – for å diskutere politikk med folk som hadde lyst til det. Vi ble enige om at en »politikerbenk» hadde vært kjekt, hvor vi kunne sitte på skift til faste tidspunkt. 
 

I går ble det 6 krabber i teina – og alle måtte smake.

Som sagt, så gjort. Den gang jobbet broren min som tømrer, men han laget også noen fine benker «på si». Han ble derfor spurt om å lage en benk til oss og frese inn navnet «politikerbenk». Jeg fikk benken hjem – hvor jeg malte bokstavene og lakket benken. Vi hadde selvsagt på forhånd spurt om benken kunne stå på Brotorvet (og «betingelsen» var at benken skulle være for alle partiene – ikke bare AP).

Da jeg i går måtte en tur på Brotorvet og så denne benken fortsatt stå der, fikk jeg gode vibber om en fin tid. Litt stolt var jeg også –  og så gøy at den fortsatt står der etter 23 år.

 

Forøvrig tilbringes dagene fortsatt på hytta – for min del på uke 6. Nå har alle de andre begynt på jobb, så det er bare oss og mormorungene igjen. Den minste var riktignok i barnehagen idag, men fri og på hytta i dag.

Kveldene er blitt brukt til Yatsee – og 6-åringen imponerer med god mattekunnskap, noen som varmer mormorhjertet.

6-åringen er jo skoleklar og kunne begynt på SFO, men mormor tenkte at det ble litt vel mange, lange dager der før den virkelige skolestarten om to uker. Så derfor «tilbud» om fortsatt hytteliv – noe 6-åringen ikke har noe i mot.

En nydelig mandags kveld 1.august.

Men når det er sagt, reiser jeg til Kroatia igjen om noen ganske få dager. Det gleder jeg meg veldig til. Det gjør også at jeg holder ut både kjølige kvelder, vind og litt regn. 
Det skal dessuten bli ganske godt å være litt helt aleine igjen og gjøre akkurat som jeg vil.

De fine, gule marguerittene lukker seg i gråvær eller når det blir kveld.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg