Kontraster

Det ble en overgang å komme hjem i går, gitt. Vi reiste fra 20 grader+ og sol i Split – til 2 grader, sur vind og litt regn hjemme. Og sånn ser det ut til å fortsette. Særlig vinden i dag, syns jeg gjorde det kjempeguffent.

Det er ingen tvil om hva jeg liker best!

Vi var en uke (bare) i Kroatia og hadde deilig sommervær – både til lands og til vanns. Vi hadde en regnværsdag i forbindelse med værfenomenet «Jugo», ellers var det helt nydelig. Og slik ser det ut til å fortsette der – med sol (men også litt regn) og temperaturer på 20-tallet.

Det var helt nydelig da vi dro fra Split flyplass i går formiddag.

Hjemreisa i går gikk strøkent – direkte til Gardermoen – men det var mye turbulens. Turbulens er jeg ikke noe særlig glad i – og særlig ikke når den blir langvarig, men det gikk jo bra. Vi rakk tog en time tidligere enn vi hadde våget å tro (og hadde billett til), men konduktøren var grei. Og i Porsgrunn venta Sønnen og Farmorungen. Koselig.

I Split tirsdag morgen. Kledd – men ikke helt klar – for hjemreise.

To ting må jeg nevne her i dag:

Jeg hadde fått anbefalt en bok: «Det var en gang en elv» av Diane Setterfield. Den var så fengende – og spennende – at jeg ikke fikk lagt den fra meg når jeg først hadde begynt. Utrolig bra! Anbefales videre!

Og en ting til: Jeg har fått en ny favorittfrokost, som jeg har fått tips om via denne bloggen, nemlig granateplekjerner og youghurt naturell. Så godt!

Funket hjemme på kjøkkenbenken også;)

I Supetar plukket jeg granatepler fra treet i nabohagen, og da vi skulle dra i går, hadde jeg ikke hjerte til å kaste resten av det kjempestore granateplet jeg nettopp hadde begynt på, så jeg pakket det ned i en plastpose i håndbagasjen… Det gikk fint – og dermed kunne jeg spise granateple, youghurt og litt granola i dag også. Det er så godt!

Fantastisk store, gode granatepler vokser «overalt»!

Men nå handler det om å «holde ut» de neste 2-3 ukene, før vi drar av gårde på nye eventyr;) Tror det skal gå fint.

Et av mine favorittmotiv! Blomstene gir seg ikke og blomstrer «alltid», har jeg følelsen av.

Kalenderen forteller at jeg allerede har avtalt både teater x 2, på konsert, i mammaklubb, i middagsselskap med gode venninner – og være barnevakt for alle tre barnebarna.

Tenker at dagene kommer til å fly, jeg – til tross for dårlig værmelding;)

Den fine «Brac Stone» som er satt som et monument i «nyhavna» i Supetar.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg