Dagene derpå

På søndag dro søskengjengen min hjem. Mannen dro hjem på mandag. Etter det ble det det plutselig helt stille her, og det er alltid litt uvant. – Men ikke for det; jeg har hatt mer enn nok med å følge med på opptelling av valgstemmer og mandater i kommunen min, Porsgrunn.

En stille onsdags morgen på terrassen

Jeg følger også med i Bamble, der jeg sjøl har bodd, jobbet og vært politiker, og litt i Skien, der jeg jobbet de siste årene før jeg gikk av med pensjon. I «mine» tre kommuner som har hatt AP-ordførere i mange år, var det nye ordførerkandidater denne gang. Det er ikke alltid like lett – hvis man ikke kan hente fram en populær «gammelordfører» som kan sanke ekstra stemmer til partiet, da, slik FrP i Bamble klarte. AP-ordførerkandidaten der var nok ikke noe godt kort, tør jeg å si. Nå ligger alle tre kommunene an til å bli blå eller mørkeblå.

Det ble nyheter på øret fra morgen til kveld i går

I Porsgrunn forhandles det i skrivende stund fortsatt, men det ligger vel an til at de klarer å samle nok partier på Høyresida, til at Høyre får ordføreren. Hun har ingen politisk erfaring og er ny i Høyre, så det kan bli spennende – for å si det mildt.

På mandag dro jeg en tur inn til Split

I går viste forresten opptelling av poststemmene at AP i Porsgrunn fikk et mandat til – og Industripartiet mistet ett. Det betyr at AP likevel ble det største partiet. Mest sannsynlig hjelper det lite men det er lov å håpe, da?

Cruisebåt fra NCL i havna i Split

Sommeren forsetter her på Brac og vil visst ingen ende ta. Jeg ser at vekster kan trenge litt påfyll av vann rundt omkring, men 10-dagers varselet melder ikke om noe vann – bare sol og varme.

Disse palmene er utrolig fine når de blomstrer

Det gode været er egentlig veldig bra, for i morgen får jeg nytt besøk! Tre gode venner fra Porsgrunn og Skien kommer på besøk, og to av dem er helt nye på Brac (og i Kroatia, tror jeg). Tre av oss har jobbet sammen i Mental Helse på begynnelsen av 2000-tallet, og har holdt kontakten siden. Det er stas – og jeg gleder meg veldig til å vise dem Supetar og øya.

Det er rolig og fint og god plass her nå

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg