Definitivt høst

Etter helga har det vært et trasig vær. Syns jeg. Jeg vet at jeg ikke kan klage etter kun noen få dager hjemme, men jeg liker altså ikke verken mørket, regnet – eller november.

Høst på Porselen brygge

November er liksom en måned jeg alltid ønsker skal gå raskt, for i desember er det jo så mye hyggelig som skjer. Derfor har jeg jo også gjort noen grep for å korte ned november – snart;)

Blodbegerne trives fortsatt på terrassen

Foreløpig går dagene til trening, litt husarbeid, baking (jeg har fått fart på surdeigen min igjen og har fått satt en brøddeig i dag) og av og til «ut» på kvelden. Idag skal vi forresten på komedien «Kunst» på Teater Ibsen.

Jeg er overbevist om at det er viktig å ha gode, faste rutiner i hverdagen for en som har vært vant til å jobbe hver dag. Det ville rett og slett være «drepen», hvis jeg satte meg ned. Tror jeg. Derfor holder jeg fast på rutiner og en passelig dose med aktivitet hjemme som «ute». Men det er definitivt luksus å kunne velge innholdet i hverdagen selv!

Stemorene prøver seg fortsatt

I dag har det endelig blitt gjennomført helikopterløft på hytta. Jeg var ikke der, men Mannen. Det er blitt utsatt to ganger pga dårlig vær og vind, men i dag gjennomførte de (merkelig nok) – og det gikk bra. Det er ikke vi som trengte noe med helikopter heldigvis, men Lillesøster som har kjøpt seg hytte 6-700 meter fra vår (og 20 meter fra Broder`n). Det er ganske fascinerende med hvilken presisjon et helikopter kan både hente, frakte  og sette fra seg store, tunge «pakker» hengende i tau.

Helikopteret skal snart sette fra seg ei pakke

Så fra neste år er det bare eldstemann i flokken på fire (altså jeg og min gjeng) som blir igjen på «gamlehytta». Det kommer til å bli rart, men sikkert fint. 
 

Kommer nok til å hete «gamlehytta» fra nå;)
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg