Er`e mulig…..

I dag hadde jeg egentlig ikke tenkt å skrive noen blogg, men så oppstod det noe jeg bare må skrive om likevel.

På vei over Porsgrunnbrua i ettermiddag

Dagen startet fint med at Mannen kjørte mormorungen i barnehagen, og jeg dro på trening. Så skulle Mannen gjøre klar bilen for å kjøre til Oslo. Han har nemlig meldt seg frivillig til å bidra på bryte-VM som foregår på Jordal Amfi denne uka. Han sa han måtte prøve å «vaske ut litt rekelukt» fra bilen. Han hadde visst kjøpt noen reker til å ha i hummerteina, og de rekene hadde han latt stå i bilen noen dager…. Jeg tenkte jo mitt om det, for det er ikke lenge siden han hadde hatt et par krabber liggende i bilen noen dager. Det gikk ikke så bra, det heller.

Bryggene ved ælva begynner å tømmes

Etter at han hadde kjørt av gårde, kom det melding fra styreleder i borettslaget at det luktet så vondt i garasjeanlegget. Det luktet visst fisk eller noe, og snart gikk det ut melding til alle som bor her om å sjekke bodene sine pga de fæle lukta. Jeg var heldigvis fortsatt hjemme og gikk ned for å sjekke. Jeg begynte å ane uråd. Kanskje Mannen hadde stått i garasjen og vaska bilen – og så latt bøtta stå igjen eller noe? 
 

Moldhaugen på Vessia

Jeg fant ikke noen bøtte, bare en svamp som lukta såpe – men lukta var der. Så fikk jeg tak i Mannen på tlf og fortalte om lukta. Joda, han hadde vaska bilen inne i garasjen. Svampen hadde han også brukt. Men så sa han plutselig: «Kanskje det er skoa som lukter, for de tok jeg ut av bilen og satte i garasjen?» Og det var det jammen! De røde Sketcher-skoa lukta helt forferdelig av gamle reker og hadde altså forpesta hele garasjeanlegget – omtrent. 
Skoa måtte jeg bare kaste – i søppelrommet vårt, så nå håper jeg de ikke står der og sprer rekelukt – for det er en hel uke til neste tømming. Og så måtte jeg selvsagt avblåse leiteaksjonen til alle de andre som bor her.

Åssen er`e mulig?

Bystyresalen i Porsgrunn

Ellers i dag har jeg øvd meg på å gjøre litt lite. Det føler jeg går sånn passelig. 
I kveld har jeg vært på det første fysiske representantskapsmøte i Arbeiderpartiet etter koronaen. De møtene er ikke alltid like festlige, men i dag gleda jeg meg til å gå bort til rådhuset og treffe på folk jeg ikke har sett på lenge. Det var fint.

Mannen blir over i Oslo, har han funnet ut. Han hadde tatt meg seg sovepose for å sove i bilen!  Han om det, tenker jeg… Kan kanskje være passelig straff, he, he…

Fortsatt blomstrer det på terrassen
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg