Gode dager på Brac

Vi har bare vært her en uke, men allerede nå tenker jeg at september er en god måned på Brac. Det er passe varmt på dagen (24-27), passe kjølig (19-20) på natten – og havet holder fortsatt 25 grader. Det er passe med turister, og alle restaurantene er fortsatt åpne. 
 

I havna er det mye folk – og de fastboende blir mer framtredende. Spesielt er det artig å se på morgenene, når det er fullt av lokale på kaffebarene. Kan tenke meg at de også trives når det er litt færre turister og litt mere plass.

Vi har liksom blitt litt kjent med flere av dem som jobber på restaurantene her, og noen av dem ser fram til å få litt fri nå. De jobber 7 dager i uka – fra morgen til kveld – fra april til minst ut september/oktober. Da er det fint å ha litt fri å se fram til. Han her er en kjempehyggelig kar som gjerne ville bli med på et bilde.

Brodern og svigerinne er fortsatt her. Det er deres tredje besøk på Brac, og jeg tror de koser seg, Broder’n må jobbe litt mens han er her, men det går fint. Idag hadde lillesøster bursdag, så da hadde vi moro av å lage en liten bursdagshilsen å sende til henne.

Om å gjøre å ikke ta seg selv så høytidelig, tenker jeg.

Turene mine går som de pleier, og jeg nyter hvert skritt (believe it or not). Noe må man gjøre for å forsvare all den gode maten og drikken.

De siste dagene har det regnet på natten – og det har vært supert for alt som gror. Endelig har det blitt tilførsel av vann. 
Jeg har gått til anskaffelse av ny sitrus-plante på terrassen, denne gang mandarin. Håper den holder….

Solnedgangene får jeg aldri nok av – og her er gårsdagens.

I morgen er siste dag med «gjengen» før jeg går over i en aleine-hjemme-tilværelse i noen dager, før jeg også reiser hjem. Det tenker jeg blir fint.

Avslutningsvis legger jeg ved et bilde av bystranda i Supetar. Vanligvis kryr det av folk fra byen der,, men nå begynner også de å minke – til tross for det gode badevannet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg