Gode romjulsdager

Romjulsuka har så langt vært kjempefin. Jeg har sluppet unna matlaging (vi spiste rester fra julemiddagen i tre dager, og det passer meg helt utmerket), bakt et par surdeigsbrød (som jeg liker godt å gjøre), spist med Sønnen på indisk, møtt ei venninne på kafe – og hatt den minste mormorungen her fra en dag til en annen.

Klar for avreise til mormor og bestefar

Jeg var litt usikker på om hun ville være her aleine – uten storebroren – men det gikk veldig fint – og var veldig koselig. Vi er vant til å ha storebroren her – og for han var det nok litt uvant å ikke bli med til mormor og bestefar – men enden på det var vinn-vinn for alle.

Duplo-bygging

Hun kunne i fred og ro ta fram alle lekene og bøkene hun ville – og da måtte jo alle aktiviteter prøves.

Perling

Hun er også den eneste 2-åringen jeg vet om som proklamerer at nå vil hun «slappe av». Da legger hun seg på sofa`n. Hun ville gjerne slappe av sammen med mormor, men siden mormor er litt dårlig på å slappe av på sofa`n, var det greit med bestefar Bestefar er dessuten veldig god på å slappe av, så de fant hverandre der.

Begge er gode til å slappe av

Nå har pappa`n reist på jobb, så nå blir det et par uker med litt ekstra «vakt» fra vår side, og første vakt blir i morra. Da kommer begge hit, mens mamma`n er på jobb. Det blir fint.
 

Fargelegging

Ellers er også dagene gått til jevnlig trening. Jeg er blitt litt hekta på Memento-appen, og passer på at jeg aldri kommer under 100 PAI. Jeg er i grunnen nærmere 200 i snitt, og nå er den fysiske alderen min kommet ned på 43 år. Det kan jeg jo godt like;)

Dessuten har jeg fått Hoka-sko til jul av Mannnen. «Alle» har jo Hoka-sko, men jeg syns de har vært altfor dyre. Derfor var jeg lur og ønsket meg et par, og i dag ble de prøvd ut på mølla. De funket bra der, i hvert fall. Men lakmus-testen blir «fjellene» bak Anfi – som ligger der og lurer om ikke så veldig lenge.

Nye Hoka-sko på mølla idag

Men før det venter en liten svipptur til Brac. Trur eg. Flybillett er booka – med mellomlanding både ned og hjem. Er fortsatt litt usikker på om flightene går eller om de blir kansellerte – så jeg venter litt med å bestille meg tog.  
Har litt sommerfugler rundt den reisa, kjenner jeg…så jeg får holde meg oppdatert på smitteinfo og reiseråd noen dager til.

Tåkete, grått og kaldt ved ælva idag, onsdag 29.desember 2021
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg