Irriterende……..

Brukte munnbind overalt

i dag har jeg vært på jobb igjen, så da ble det en gåtur etter jobb – fremdeles mens sola var oppe. Jeg hadde egentlig planer om å gå i Porsløypa på skogssti, men fordi det begynte med veldig variert underlag – både is, snø, søle og bart, valgte jeg en runde rundt Ånnerød, der jeg går på veien. Må innrømme at jeg er blitt litt pinglete etter at jeg datt på is på Årdalsåsen for et par uker siden.

Men det som var helt ille var alle munnbindene som lå langs veien! Jeg begynte å telle – og kom til et antall på mellom 15 og 20. – Og da snakker vi ikke akkurat om «bynært« område, men relativt landlig på Vessia. Hva tenker folk på/med når de kaster fra seg munnbind sånn? Jeg er egentlig en som pleier å plukke opp søppel når jeg går, men etter Koronan, har jeg nesten sluttet. Og særlig plukker jeg ikke opp munnbind. Lurer på om «noen» vil ta en ryddeaksjon snart? I år vil det nok heller ikke være nok med en Rusken, men det behøves jevnlige ryddeaksjoner gjennom hele sesongen. Heldigvis var det ingen munnbind å se i skogen.

Apropos munnbind og Gran Canaria: Der var det påbudt med munnbind også utendørs, dersom du ikke kunne holde avstand på 2 meter. Pga det var det ingen som kastet munnbindene langs veien eller andre steder. De hadde jo bruk for dem. (Men jeg skal ikke foreslå tilsvarende munnbindregel her hjemme altså…).

Kontraster i dag – islagt og helt bart.

På turen i dag fikk jeg telefon fra mormorungen. Han hadde blitt hentet av onkel i barnehagen – og han var blitt hentet «tidligst av alle«. Nå var de på vei ned til mormor og bestefar, men ingen av oss var hjemme. Da ble han veldig morsk, men det ordnet seg relativt raskt. Bestefar kom først, så mormor. Han hadde fått ny cap av onkel – og den var han veldig stolt av.

Ny, tøff cap – lik onkel sin.

I morgen kommer både han og søstera tilbake for overnatting – selv om han gjerne kunne tenke seg å bli igjen i dag også. 

i kveld laget jeg en god middag, må jeg sjøl si: Ovnsbakt skrei, baconterninger, ertepuré, rotmos, brokkoli, potetbåter – med rødvin til. Nam!

Så er det bare å nyte fredagskvelden – den beste kvelden i uka – fortsatt.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg