Kansellert fly

Jeg hadde jo litt sommerfugler i magen rundt denne turen her til Kroatia, fordi man stadig hører om kansellerte flighter og endring i ruter. I tillegg bestilte jeg billetten via en agent (Ticket) og vet at det kan by på et par ekstra utfordringer hvis det blir noen endringer.

En nydelig dag i Split 7.januar (12-14 grader i skyggen)

Meningen var at jeg skulle være her i tre dager – og dermed hjem fredag (i går). Flyet mitt var scheduled til kl 1250, via Schiphol med landing i Oslo kl 1820. Det var perfekt mht båt inn fra øya og tog hjem fra Gardermoen.

Deilig å sitte ute på dekk i sola

 

Ikke så stor smittefare ombord på Jadro’n

Men torsdag ettermiddag fikk jeg SMS fra KLM om at flyet var kansellert og at de «jobbet med alternative løsninger». I og med at jeg er litt skeptisk til «agent-bestillinger» hadde jeg vært nøye med å velge ett flyselskap ned (SAS) og ett flyselskap hjem (KLM). Da visste jeg at hele ned-og hjemturen ville bli ivaretatt hvis en av flightene ble kansellert. I tillegg hadde jeg lastet turene inn i hver sin app – og forsikret meg om at også Ticket kom til å ringe meg hvis det skjedde endringer..

Havna i Supetar 7. jan

Men det gikk et par timer til, og jeg hørte ingenting fra Ticket – og ikke noe ny beskjed fra KLM. Da jeg ringte Ticket kl 1745 (de stengte kl 18), visste de ikke at flyet var blitt kansellert. Det betyr at hvis jeg ikke hadde lastet reisa mi opp i KLM-appen og lagt inn mine kontaktopplysninger der, hadde jeg mest sannsynlig ikke fått vite om kanselleringen før jeg var kommet ut på flyplassen i går. Da hadde jeg blitt sur.

Riva’n i Split. God plass – men likevel en del folk ute.

Men på telefon fant Ticket en ny hjemtur til meg søndag, med samme flytider som jeg skulle hatt på fredag. 

Og det er ikke verdens undergang å bli akterutseilt her et par dager ekstra – bare ikke det skjer noe tull med flyene hjem nå. Da må jeg finne andre løsninger. Jeg har jo tross alt en ny tur ganske så raskt når jeg kommer hjem;)

Fra åsene over Supetar – på Brac
Favorittbakken min

I går var det nok en nydelig dag – og etter tur i «fjella» tok jeg båten til Split. Der spiste jeg lunsj, så på folk – og tok en tur på Zara. Jeg pleier å ta meg tid til det når jeg er her.  Denne gang «trengte« en ekstra langbukse og en genser for å supplere vintergarderoben min her med. Før var det mer «jobbklær» jeg så etter;)

Lunsj på Adriana på Riva’n – kremet pasta med laks og reker.

For jeg har jo tenkt å  være her mer når det er «vinter».

Hjem til Supetar på 1630-ferja. Solnedgangen – i sine ulike fasetter – kunne jeg nyte fra dekk hele veien.

Og i dag har jeg stått opp til nok en solfylt dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg