Kontraster

Må si det ble en stor overgang å komme hjem denne gangen! Nesten som å komme hjem fra Gran Canaria i februar….

Et lyspunkt på terrassen var de knallgrønne bregnene som nok en gang kom opp av jorda.

Jeg landet riktignok i solskinn og 17 grader på Gardermoen lørdag ettermiddag (etter en smertefri og rask flytur på 2,5 timer), men innen jeg kom til Porsgrunn, var det skyet over og begynt å bli kjølig.

Her begynner det å grønnes på det store piletreet ved ælva.

Og skyet må det sies å ha vært siden – og veldig vått og kaldt. I dag var det vel nummeret før snø her, og på nyhetene kunne jeg høre om trafikkaos på snødekte veier ganske så nær. 25.april?!

Ikke særlig fornøyd.

Nok klaging på været, for det er mange fine ting med det å være hjemme også – og det handler ikke minst om gjensynsgleden med barnebarna. Selv om det ikke er lenge siden jeg har sett noen av dem, varmet det et mormor- og farmorhjerte at alle tre viste at de var glade for å se meg igjen.

Her er mormorungene i Supetar i påska

Og i morgen fyller en av de fineste guttene jeg vet, 7 år! Da er det faktisk vesentlig at mormor er hjemme – og det er jeg jo.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg