«Søndagsro»

Da er vi hjemme igjen etter et døgn på Farris Bad – der vi hadde ei pakke de har kalt «søndagsro». Det syns jeg var et kult navn som passet perfekt – på årets mørkeste søndag.

Utsikt fra 3.etasje der vi hadde rom. Havet er rett ut…

Vi hadde slått oppholdet sammen med julelunsj på samme sted for ungene våre – og selv om ikke det passet for alle, ble vi fem voksne pluss lillemann på seks måneder. Det er utrolig god mat på Farris, så lunsjen falt i smak hos alle.

Far og Datter

Så ble vi igjen, vi da – Mannen og jeg. Det jeg ikke hadde tatt med i beregningen, men som jeg heldigvis skjønte etter hvert, var at VM-finalen i fotball falt på samme tidspunkt som vi hadde tid i spa-avdelingen. Men det fikk være greit, tenkte jeg – og koste meg skikkelig på spaet i mer enn to timer.

Det er mobilforbud i spa-avdelingen, men jeg fikk lurt meg til et par bilder.

– Og med ekstraomganger og straffekonkuranse rakk akkurat Mannen middagen.

Det er uansett helt nydelig på Farris. Syns jeg. Søndagspakken inneholdt i tillegg til rom og frokost, 2-retters middag på kvelden, bruk av spaet begge dager – og sein utsjekk kl 14 på mandag, hvis vi ville.

Berre lekkert

Det gjorde at vi hadde veldig god tid – til alt. Og frokosten var også helt nydelig – og varte minst til kl 11. Jeg våknet litt tidlig og benyttet spaet før frokost også. Da var jeg der nesten aleine og fikk bla lagt inn ei god svømmeøkt på halvtimen i bassenget.

Noen bilder av frokosten

Det var bare en ting jeg hadde tenkt å gjøre som jeg feiget ut på, og det var at jeg hadde tenkt å gå ned trappene fra «Fjordbadet» og dukke meg i havet. Jeg begynte på trappene to ganger – men feiga ut, gitt. Så det får bli neste gang.

Miljøet på hotellet liker jeg godt – både levende lys, gasspeiser, skulpturer og bilder.
Dette nydelige diktet av Halldis Moren Vesaas henger ved heisen.,,
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg