Tilbake

Så er vi tilbake på Supetar, Brac, Kroatia. Jeg må innrømme at da jeg dro fra hytta søndag kveld, var jeg ganske lei meg. Lei meg, fordi jeg skulle hjem, lei meg fordi jeg ikke skulle se mormorungene på to uker, lei meg for å dra fra ei nyvasket, ryddig hytte i det beste sommerværet, lei meg for å dra fra resten av feriegjengen.
  

Til og basilikumen hadde overlevd fint

Men når jeg hørte at det har gått helt fint for mormorungene å komme i barnehagen igjen (selvfølgelig);- OG ikke minst når jeg gikk ut av flyet i Split OG kom i land på øya vår i går kveld, ramlet liksom alt på plass. Dessuten hadde jeg fått endret timen til vaksinedose 2 til tirsdag 17.august. Så da kan skuldrene senkes -igjen.

Supetar by night

Flyturen, inn- og utsjekk gikk helt strøkent. Jeg hadde tatt en sjanse denne gangen, ved at info`n om innreise til Kroatia tilsa at du kunne reise problemfritt inn i landet med 1.vaksine tatt mellom 22 og 42 dager, og vår vaksine var tatt for 45 dager siden, var jeg forberedt på at det kunne bety trøbbel på et eller annet punkt. Men neida, alt gikk greit. Jeg tror hovedårsaken er at Norge fortsatt er grønt. Det er også Kroatia – om enn så lenge.

Ferievanningen hjemme fungerer helt topp

 – Norge balanserer også, forresten. hørte det var 330 nye smitta i går. Da er det vel vi som reiser som får skylda for den økte smitten….

Men nå skal vi være her i to uker. Tenker det skal gå greit. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg