Vinterstemning

Som jeg skrev forrige gang, har det vært kaldt de siste par ukene. Og kulda fortsetter – selv om det spås at det skal bli noen varmegrader neste uke.

Det har vært kaldt i Porsgrunn – – 14 grader!

I dag har det forresten kommet litt påfyll av snø, og det var reine idyllen å gå opp Crøgerlia i kveldinga for å gå på konsert.

Vi var nemlig på konsert i kveld, i Østsida kirke i Porsgrunn – på «Julenatt» med Emil Solli-Tangen, Jørn Hoel og Wenche Myhre – men Frøydis Grorud må også definitivt nevnes. Hun er fantastisk god på bla saksofon – som er et instrument jeg bare digger.

Emil, Wenche og Jørn

Kirken var stappfull – og konserten var veldig bra sammensatt og ga skikkelig bra julestemning. Syns jeg. Jeg må innrømme at jeg var litt skeptisk til Wenche Myhre – men hun syns jeg sang veldig bra, faktisk – til tross for både sykdom og alder. Men sånn er det vel å være gjennomført profesjonell. Og selvsagt var jeg nevø Emil kjempegod i kveld – særlig da han sang «Når himmelen faller ned» sammen med Frøydis på saksofon.

Dama holder seg utrolig godt – på alle måter.

Ellers går dagene akkurat som de pleier – med trening på morningen, litt juleforberedelser, litt barnebarn – og en del sosialt og litt møtevirksomhet på kveldene.

Ned Crøgerlia etter konsert. Det snør.

Det er om å gjøre å pleie det sosiale og familien i de ukene jeg er hjemme, tenker nå jeg. Det tror jeg er en god investering.

Het er feks Padelgjengen fra tidligere i uka. Gøy!

Barnebarna lever nå sitt eget liv i denne førjuls- og juletida – og sånn er det bare. Vi besteforeldre kommer litt i «annen rekke», og sånn må det vel bare være. Vi får være glad så lenge vi får være sammen med dem – og de vil være sammen med oss.

To fine smånisser på besøk.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg